Torsdag av hög kvalité

Imorse kom jag hem med rosor och choklad (och en energi/bcaa-dryck) till min morgontrötta sambo, han har nämligen stått ut med mig i 3,5 år idag. ❤️ Då kan man minsann förtjäna en lite uppvaktning innan jobbdagen börjar! 😉 Och så fin som han är hade han köpt en mortel till mig, vilket jag lääänge velat ha! Den är såklart redan testad nu också. ;) 



Som vanligt efter nattjobb så bestod förmiddagen för mig av att sova, tyvärr blir det väldigt då också väldigt få ljusa timmar. Det är tillräckligt få när man är vaken dagtid! Skulle gärna se mer av solen, men den som väntar på något gott... Får vänta ett bra tag till! Haha. 

Ikväll ska vi till Eriks föräldrar och äta planka (det vattnas redan i munnen) och självklart fira hans syster som fyller år idag! God mat, firande och fint sällskap, kan en torsdag bli mycket bättre? 😍👌🏻

En superenkelt, snabbt och gott recept på proteinrika chokladbollar! Slängde ihop dessa igår då jag hade bönor över som jag inte visste vad jag skulle göra av. 

Protein bean balls  ca 15 bollar
• 120 gr Svarta bönor
• 20 gr Casein (jag använde mmsports db rich chocolate, en med smak av choklad är att rekommendera)
• ca 1/2 dl Bryggt starkt kaffe
+ Smaksättning och sötning efter egen smak, jag tog en skvätt walden farms sirap och ett par droppar stevia (choklad). Just! Slängde i lite rispuffar också, supersmarrigt! 

» Mixa till en fast jämn smet, den får vara lite kladdig! Rulla till bollar och rulla i sukrin, kokosflingor eller något annat gott/fint! Ställ in i kylen i en tät burk. 


Provade dessutom den, för mig, nya bcaadrycken från T.E.M.P. Vattenmelonsmaken var sjukt god, provade blåbär också och den var även den riktigt bra men favoriten är helt klart den förstnämnda! Den känns lite mindre kolsyrad vilket jag älskade, annars kan jag tycka att den ibland bubblar mer än det smakar 😂 Så dessa rekommenderar jag verkligen!