Härliga onsdag

Idag blev det lite bakning, ja, som förväntat. Proteinrika chokladmuffins, som precis som kladdkakemuffinsarna innehåller svarta bönor, och proteinbollar med puffar, det blev dagens bakningen och nya recept! Ska alldeles strax lägga ut muffinsreceptet faktiskt. 

Vi storhandlade idag (älskar när kylskåpet är proppfullt!!) och svängde även förbi stan för att hämta ut ett paket från MMsports och för att springa in på Proteinexperten för påfyllning av questbars och walden farms kolasås. Åter hemma så var det dags för middag för att sedan åka till jobbet, så nu återstår bara 7,5h jobb innan sängen väntar.. Förkylningen kommer och går lite, har ett par dippar då det inte alls känns bra och ett par toppar då jag känner att det kommer vara över snart. Jag håller tummarna för att topparna är det som speglar framtiden, haha! 😅


Nya smaker på casein och vassle för att kunna variera mig mer och ha fler möjligheter i bakningen ;) (eller egentligen är det väl samma smaker som innan men vassle i choklad och casein i vanilj istället för tvärt om, hehe). Även en ny smak på Bcca ville jag prova, så jag körde på mango och till min stora förvåning var smaken faktiskt väldigt fruktig och god, riktigt nöjd!