Nyttig och proteinrik bakning

Om jag har bakat eller bakat idag? Jo, jag har nog spenderat en del tid i köket denna dag. 😬 4 olika snittkakor, 2 olika biscotti, två olika praliner, maränger, questkakor (proteinkakor) och en puffig chokladkaka hann jag med! Hann ändå gå ut en sväng och ta lite luft nu på kvällen också, det var välbehövt! 😅
• Snittarna var i "vanlig" kolasmak, choklad, saffran och saltlakrits.
• Biscotti med saffran- och pepparkakssmak. (Hemmagjord pepparkakskrydda!)
• Praliner med vanilj- och chokladfyllning.
• Sockerfri choklad med rispuffar och torkade bär
• Sockerfria krispiga maränger med lite smaksättning på toppen
• Hemmagjorda Questbars-liknade kakor i vanilj/karamell och choklad, to die for!!

Recepten kommer inom kort! Så otroligt gott blev allt iallafall, för jag har ju såklart provsmakat, några gånger... 😬😍 Allting är sockerfritt och glutenfritt, dock inte mycket nötfritt men det går nog att byta ut mot annat i recepten för dom som behöver/vill. Så långt jag vågade bytte jag en del av det innehållande mjölet mot mer proteinpulver (vassle) vilket jag inte tyckte påverkade resultatet! Endast mer protein i kakorna! 💪🏻😍




Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning, Recept;
Taggar: Questbar, baka, biscotti, choklad, fibersirap, glutenfritt, kakor, kolasnittar, maränger, pepparkaka, praliner, proteinrikt, questkakor, saffran, saltlakrits, sockerfritt