Underbara fredag

En ledig dag, fantastiskt! Jag vaknade strax innan 8 och plockade lite här hemma innan jag gav mig ut på en morgonrunda. 😊 3km löpning och sedan en sväng till affären för någon saknad ingrediens till dagens bakning. Startade upp med en proteinbar (samma recept som tidigare men med choklad-kasein, ta vassle!! Kasein tar upp mycket mer vätska så konsistensen blev inte lika bra idag.) och morotsgröt 😍 Inspiration från www.tasty-health.se
Mixade lite i receptet såhär slutade det:
• 1 dl havregryn
• En halv normalstor morot riven
• 2-2,5 valfri vätska (jag tog 1dl mandeldryck, 1dl kokosmjölk och lite vatten) 
• 1/4 skopa whey100 (kan uteslutas)
• Lite salt
• Kanel efter smak (jag tog MYCKET, muuums!) 😍
Jag toppade med en rejäl sked keso! Nästan vad som helst passar att ha på, ta vad ni gillar.