Ibland blir det inte som planerat.

Jadu, idag gick det inte riktigt som tänkt. Somnade runt halv 8 som vanligt efter ett nattpass och jag visste då att en målare skulle komma under förmiddagen för att sätta tillbaka alla luckor (nymålade och fina!) i köket. Som tur var skulle han ta en huvudnyckel så att jag inte behövde väckas och måsta öppna åt honom. Lättare sagt än gjort... Hör ringklockan, nyckel i dörren, ringklockan igen, igen och igen. Happ klockan var 11 och jag var klarvaken, gick givetvis och öppnade också - det visade sig att dom först glömt att göra en nyckel åt honom men det löste sig tillslut och han fick en nygjord nyckel i handen som TYVÄRR inte passade i dörren. Därav tvingades jag ändå kliva upp, mindre roligt. 

Hade inte hört något från jobbet om eventuellt nattjobb pga. Sjukskrivning så jag tänkte att det var lika bra att kliva upp så jag kunde somna tidigt och orka kliva upp kvart i 6 imorgon för jobb. Otur, ett par timmar senare kom samtalet att det skulle bli natt istället. Sååå jag saknar ett par timmars sömn kan man säga, dock så är det inte ett problem att hålla mig vaken men man vet samtidigt att det är inte alls det här kroppen vill ha eller behöver. Ibland får man bara gilla läget helt enkelt! Imorgon kan jag förhoppningsvis sova mycket längre, sedan jobba ännu en natt. 

Dagen kan trots allt varit en rätt bra dag, jag pluggade lite vid lunchtid, småstädade lite, förberedde middagen och sedan när Erik kom hem var det dags att äta. Grillade kycklingfiléer med svampsås (älskar!!), ris och grönsaker. En lyxigare måndagsmiddag må jag säga! 😍👅 Sedan drog jag till worldclass för ett spinningpass och en CX-pass, kändes att det var ett tag sedan men känslan i kroppen var skön iallafall! Hem för en snabb dusch och lite kvällsmellis och iväg till jobbet. Nu längtar jag mest efter att få njuta av min fruktsallad med en propud, men jag får vänta lite till så att jag inte blir döhungrig innan jobbpasset är slut! 😬