Tacksam över möjligheten till att få leva ett aktivt och friskt liv

Vad mycket bättre man mår av träning, av att röra på sig! Både kroppen och huvudet har en bra känsla. Jag var rätt trött och seg idag, vädret var inte särskilt uppmuntrande och dagen kändes lång. När jag kom hem från jobbet var soffan väldigt inbjudande men jag satte mig istället en stund vid datorn för lite pluggande medan jag åt mellanmål. När klockan slog 17 stod jag med löpargruppen utanför gymmet, redo för att tillbringa en timme tillsammans. Idag efter uppvärmning var det explositivet som väntade, backintervaller och plint-hopp samt lite trappor som avslutning innan stretch och nerjogg. En härligt pass återigen, det är mycket enklare att köra intervaller i grupp tycker jag. Distanslöpning eller ja, vanliga rundor springer jag gärna själv men intervaller passar mig bäst i grupp! Jag triggas av att försöka komma om någon, komma först och att få/ge pushning. En rekommendation till er som har svårt att genomföra intervaller riktigt på egenhand, leta upp en löpargrupp! 😍👍🏻
 
När passet var slut joggade jag hem för att stoppa någonting i magen lite snabbt och sedan återvända till gymmet för en timmes yoga, Vinyasa blev det idag. Den här formen av yoga passade mig bättre än den senaste, det är fler övningar och lite styrka med. Otroligt skönt! Jag kände att det var nyttigt för kroppen men kanske framförallt för knoppen, det är mycket på gång nu och att ägna en timme åt sig själv är välbehövt! Nu sitter jag hemma, har lite go' musik igång och ska laga en något sen middag och har en fantastisk känsla inom mig. Tänk vad lite aktivering av kroppen kan göra? Underbart! 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: Löpargruppen, backintervaller, hälsa, kost, löpträning, motivation, sommarträning, träna, träning, yoga