Väl ute finns inga hinder

När jag kom hem från jobbet gick jag en snabbis förbi Proteinexperten (innan VM inhandlade jag förresten Vassle med smak av kanelbulle och BCAA med fläder/rabarber från Tyngre, vasslet är en klart favorit att ha i gröten!!), idag blev det dock bara påfyllning av ett par questbars tills när det behövs ett snabbt mellis. Sedan hem för att plugga lite och efter ett tag slog tröttheten till, däckade en halvtimme i sängen innan det var dags för middag. Nääämen, blev det grillat idag igen? Tänka sig... Haha! Grillad kyckling, zucchini med potatis, sallad och en sås/röra gjord på keso, salsa och lite ketchup (det låter inte särskilt gott men jag lovar - det var det verkligen!!😍).
 
Sedan läste jag på lite till och försökte mygla ut tiden för att latheten hade kommit krypandes men till slut, nästan halv 9, så tog jag mig i kragen och drog på mig träningskläder och en reflexväst för att ge mig ut i vårkvällens skymning. Tillät mig att välja tempo fritt och att den lilla rundan skulle räcka meeen så blev jag omsprungen alldeles i början av en riktig rallykalle så då kom vinnarskallen fram i mig så tempot ökade och eftersom han vek av efter drygt en km så måste det väl betyda att jag vann? Haha! ;) När lilla rundan var sprungen så fanns plötsligt energin och motivationen där så det fick bli ett varv runt strömmen också, så jäkla gött! Från att det inte höll på att bli någon träning, till ett kortare pass och slutligen till ett normallångt löppass. Och gissa hur skönt det är nu? Lite kvällfika bestående av kvarg med bär i magen och slapp med gott samvete!