Färsk ananas till mellis!

Liten krigsskada i köket... Och ja, att ta kort var tydligen viktigare än plåster HAHA! Ett kortare avbrott i bakningen och matlagningen fick det bli. Jag gjorde en mumsig bröd och i ugnen står en gratäng deluxe som jag ska äta till middag. I gratängen finns allt och lite till, haha! Jag kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag ville ha i... Potatis, morötter, zucchini, auborgine, sojabönor, champinjoner, lök, vitlök, paprika, chili, buljong, salt och peppar. Istället för grädde - keso, kvarg och lättmjölk! Får se ikväll hur det smakar, luktar gott gör det iallafall! :) 
 
Åh, färsk ananas är ju så fantastiskt gott! Skar massa bitar och slängde på en rejält klick vaniljkvarg ovanpå och på sidan hade jag ett nybakt bröd med philadelpia på och åt till mellis. MUMS säger jag bara!