Skidor, skridskor och Mello

Jösses, vad är det med mig med att vakna tidigt? Igår vaknade jag en halvtimme innan jag skulle upp, det vill säga att jag vaknade kvart över 5 (!!), och idag 45 minuter innan väckaren ringde såå strax efter 6 alltså... Det är orimligt att vakna pigg den tiden när man inte lagt sig tidig! Haha, imorgon hoppas jag på att kunna sova ut riktigt iallafall och jag ska inte iväg förrän runt 12 :) 
 
Imorse när jag klev upp förde jag över datan från min pulsklocka till datorn, vilket verkligen behövdes då utrymmet nästan var fullt. Så det finns ju faktiskt fördelar med att kliva upp tidigt, man hinner med allt man behöver göra. Sedan åt jag frukost i lugn och ro för att sedan dra på mig kläder för en förmiddag ute i skidspåret. Otroligt skönt att få testa på utrustning och dra mig igenom den första milen. Tekniken fanns inte riktigt där om man ska säga det snällt, haha, men den hinner jag slipa lite till innan vasan iallafall sedan är det bara att åka med pannbenet! Överkroppen var sådär laaagom öm efteråt, man visste precis var musklerna satt om man säger så. På tisdag blir nästa runda, längtar lite smått faktiskt!! Det är kul att variera träningen, nyttigt för kroppen dessutom så man inte blir så enformig. 
 
Efter att ha kommit hem till skidåkningen var det bara att göra sig i ordning och slänga i sig en matlåda innan det var dags att åka igen - denna gång på match! Sagt och gjort, tre perioder dömda och kroppen hade gjort sitt för dagen. Kvällen har och kommer att bestå av soffhäng rakt igenom, nu börjar Mello som jag hoppas bjuder på ett par härliga låtar. Det brukar kunna vara väldigt varierat av genrer och kvalité på låtarna så man vet aldrig vad man får höra... Provade proteinchipsen från questnutrition nu och jag tyckte faktiskt att dom smakar helt okej! Känslan av att äta kunna äta chips som är mycket hälsosammare än vanliga är ju fantastiskt!