En tjejklassiker

Uppe med tuppen imorse efter ett par dagars sovmorgonar! Iväg till jobbet och avverka en arbetsdag för att sedan få känna på lite bitande kyla och strålande sol under promenaden hem igen. 😍☀️ Tog en powernap på soffan, kanske aningen för länge men skönt var det iallafall. Sedan bytte jag om och gick ner till worldclass, dagens pass var inspirerat av en av årets utmaningar! Jag körde 3000m rodd, 2000m "stakning", 3000m löpning och till sist 5000m cykling - någon aning om vad jag ska göra?? 
 
Om man byter ut rodden mot simning så blir det rätt - jag ska göra en tjejklassiker! Väldigt spontant (så som jag ofta är) men som jag verkligen vill genomföra och varför inte i år, år 2016? 😃 Har en kompanjon av hög kvalité vid min sida så det här kommer nog bli minst lika roligt som det kommer vara jobbigt! Först väntas tjejvasan 30km den 27 februari. Senast jag åkte skidor var i gymnasiet och knappa 3km, så detta får bli en krigar-insats där pannbenet sköta jobbet...
 
Utmanas, utvecklas och ha mål att nå är vad jag vill. När säsongen tar slut är det lätt att tappa motivation till att "bara" träna inför nästa säsong som är flera månader bort, det vill jag undvika - jag vill ha en bra form och grund att bygga på till kommande säsong! Jag tror att det här kommer att trigga på mig extra under försäsongs-/sommarträningen och göra mig bra förberedd på meeeer ishockey! MEN - säsongen är inte över än, utöver tjejvasan ligger allt fokus på dom kommande matcherna och månaderna - klassikern kommer mer i fokus efter säsongen.
 
Sist men inte minst så tittade jag självklart på Sveriges mästerkock ikväll, precis som förra veckan, och måste gratulera fina Jenny till att nu har nått Topp 25! ÅH så fantastiskt roligt! Nästa tävling/program är redan imorgon så då är det dags att sitta bänkad framför tv:n 20.00 igen! HEJA HEJA! Nu har sambon precis kommit hem från träning så nu blir det Person of interest på chromecasten innan det är dags att sova :) 
 
 
#1 - - Öhman:

Skidträning ikväll, ska du med? :)

Svar: Jag har inte hunnit skaffa skidor än ;) kanske nästa istället! :)
Jessica Lundgren