Nyårsafton

 

En mysig frukost tillsammans med alla, i farmor och farfars stuga. Efter frukosten gick vi ut på en promenad med Rollo, Daniellas hund. Ingen solsken ville visa sig men det gjorde absolut ingenting, dagen var fantastiskt härlig ändå!


Såklart blev det en skotertur upp på fjällen med slutstation "Bäverhyddan".
Där grillade vi och hade det kanonbra hela gänget tillsammans med ett par vänner som även dom har stuga här. 
 


Efter en hel dag ute i naturen åkte vi tillbaka till stugorna för att göra oss i ordning för julafton Nr. 2 och fortsättningen av nyårsaftonen.


Vi fick återigen väldigt fina klappar och jag tror att alla var otroligt nöjda och glada.
Efter åt bjöds vi på en riktigt god middag bestående av renbogsröra på tunnbröd
champinjonröra på majskakor för min del), potatisgratäng med oxfilé, sallad och sås
(kycklingfilé serverades till mig) och till efterrätt en smarrig kladdkaka med bär och grädde
(Jag blandade vaniljkvarg med WF's sirap och hade istället för grädde, enkelt och minst lika gott!).




Kvällen fortsattes med JVM, Bingolotto och kortspelande - självklart var det Plump vi spelade! 
Ingen vinst, förutom i JVM då, satsar på att vinna dagens plump istället. ;)



Raketer, nära och kära och inte minst ett nytt år! 2015 bjöd på massor av utmaningar, fantastiska saker och en del mindre fantastiska - men det har varit utvecklade på många plan och jag kommer minnas det som ett riktigt bra år! 

Jag började året med en vecka på turnering i Füssen, Tyskland. Ishockey kommer till att stå i fokus under resten av året! 

Jag dömde mitt första slutspel i Riksserien. Många dagar spenderades på resande fot. Jag utvecklades mycket och motivationen steg mer och mer. 

Jag åkte till Danmark för att döma slutspelet i deras damliga. Otroligt rolig vecka! Vi fick bra coaching och många möjligheter till utveckling.

Min första SM-final, helt underbart. Jag hade inte vågat tro att jag skulle nå dit, nå ett av mina mål just då. Inför 3000 åskådare och i tv-sändning fick jag genomföra min största match hittills. Stolt och enormt lycklig att jag fick äran och att min egna prestation var det som tagit mig dit. Motivationshöjande deluxe för nästa säsong - säsongen 15/16! 

Jag fyllde 21 år och sedan var det påsk. Påsken spenderade i paradiset jag befinner mig i nu. Kanonväder, min familj och mycket skoteråkande! 

Hanna kommer på besök och vi spenderar en härlig helg tillsammans! Senare var det dags att besöka Rebecca i Lund tillsammans med Sofie, sjukt roligt och exakt vad som behövdes! Efter vistelsen där hängde Sofie med till Norrköping ett par dagar också, vilket var otroligt trevligt! 

Mitt träningsår börjar ta form, jag hade slappat till alldeles för mycket när säsongen var slut så början blev onödigt tuff. Men man såg snabbt effekter och det gav kraft och energi att fortsätta. Tanken på en ny spolad is, publik, två bra lag och en match som ska avgöras gjorde att jag ville bli bättre - ville träna mer för att utvecklas och nå nya mål, satsa på drömmar. 

Bakning, matlagning och kost över lag kommer in i bilden. Prova nya saker, älska (för mig) ny mat och våga tillaga något jag aldrig tidigare gjort. Baka, varför inte baka nyttigt när man ändå tycker det är så kul och är inne i hälsa-världen? Kost och träning hör ihop, bakverk/kakor är gott och bör inte tas bort från livet, bara förändras - en nyttig kaka är ett klart bättre alternativ. Många internet beställningar och nya varor hamnade i skåpen hemma. Då var jag fast, det är galet kul och samtidigt motiverande! 

Semester hemma i Övik x2, två underbara veckor (en i juni och en i augusti) med alla jag tycker så mycket om. Fantastiskt och otroligt uppskattat och viktigt för mig att få spendera den tiden med just dom människorna. Sista sommarhelgen åkte vi sedan till Göteborg med goda vänner för att gå på Liseberg och bo på hotell.

Kurs, tester, träningsmatcher och sedan var säsongen igång igen! Turneringar och utmaningar. Säsongen flyter på bra och träningen lika så! 

Pappa fyller 50 år, min fina pappa firas rejält och en fin hemmahelg blev det! Jag hinner träffa både vänner, familj och släkt! 

Julen var toppenbra, det var precis som jag önskat. God mat och i det finaste sällskapet. Sedan fick året avslutas i stugan, vårt fina paradis tillsammans med nära och kära. 

Kortsammanfattning, mycket, mycket mer finns att säga om året men jag orkar inte skriva allt, haha! Jag är nöjd med 2015, och ser fram emot 2016 med spänning! Med stor motivation inom mig och med fina vänner och familj vid min sida ångar tåget nu vidare!