Återhämtning och bakning

Igår fick det blir en återhämtningsdag, det var vad kroppen ville så så fick det bli. Somnade som en stock innan det spännande avsnittet av orphan black var slut och sov minst 10 timmar, vilket tyder på att både kropp och knopp behövde lite lugn och ro. 

Så rejäl påfyllning med energi under dagen och bakning fick det bli istället. Jag bakade tasty-health's supergoda Kladdiga caseinrutor med havssalt, det är bland dom första recepten jag sparade faktiskt men har inte kommit till skott med att testa dom förrän nu! Tre satser fick det bli, bland annat de ska serveras på midsommar. Vääääldigt enkla att göra, tar inte lång tid och smaken är så himla god!! Recept kommer!

Jag gjorde även flarn - man-taget-vad-man-haver-flarn kan mab säga! Jag höftade ihop ett recept med min nyttiga knäck som grund och i syfte att de skulle bli nöt-, gluten-, socker-, och mjölkfria och det hon minsann finemang!! Veganska flarn som både är sådär härligt söta och perfekt krispiga 😍 Nackdelen med att höfta fram är att man inte har något recept till nästa gång... Men jag ska försöka mig på att få ner det på papper imorgon när det ska göras fler!