Nästa steg: utbildning!

Igår, 29 februari, på skottdagen tog jag ytterligare ett steg mot mina drömmar och mål. Jag är återigen väldigt glad över att jag tar beslutet, att jag vågar följa mina drömmar! Jag har funderat väldigt länge och kollat upp alla möjligheter som finns, tankarna samlades till slut och nu är det äntligen klart! Jag ska utbilda mig med start i april! Till vad, kan ni ana?
Såklart! - Lic. PT med inriktning även mot fystränare! 
 
Jag är otroligt laddad och det ska bli superroligt att läsa och lära sig mer om träning och hälsa! Det är redan en stor del av mitt liv så valet faller sig naturligt och kursstarten, ort (Linköping) och upplägg passar perfekt! Att återigen sitta bakom skolbänken igen känns allt annat än jobbigt, det här är någonting som jag verkligen brinner för och tycker är otroligt intressant. Samtidigt hinner jag med jobb, träning, ishockey och fritid - vilket är helt fantastiskt. Det hade inte kunnat bli mycket bättre faktiskt.
 
Utbildningen går jag genom Idrottslabbet i Linköping, känslan är att kursledarna där är väldigt bra också! Så i december hoppas jag vara färdig och vara en licensierad personlig tränare. WOOP WOOP! Ett plus i kanten, min partner in crime Veronica ska också gå samma utbildning! Så fantastiskt roligt, vilket år!
 
 
 
Idag har jag jobbat och efteråt gick jag en sväng på stan för att inhandla lite tejp, sax och skumgummi-ark som jag ska lägga ner i hockeytrunken. Man blir så less när man varje gång glömmer bort att införskaffa "småsaker" som man ändå faktiskt behöver, så nu är det gjort! En sväng förbi proteinexperten såklart, lite questbars blev det som vanligt. Hem för att snabbt äta lite innan det blir spinning följt av bodypump! Det var kanske inte mina starkaste pass men jag kände att jag gav allt av vad min kropp hade att ge för dagen, så jag får vara nöjd ändå. Jag ringde och grattade min fina mormor på födelsedagen och sedan blev det kvällsmål och mer prat i telefonen, en skön kväll. Nu ska vi se en film innan det är dags att sova, jag har lyxen att vara ledig imorgon faktiskt så det blir nog sovmorgon också! Sköt om er så länge!