Packa, packa - Bakpaus

Nu är det tusen bollar i luften hos mig, full fart uppe i Hjärnkontoret haha! Igår började packningen ta form, försöka klura ut hur jag ska klara av 8kg i handbagage för 10 dagar och vad jag eventuellt kan packa ner i hockeytrunken och vad som MÅSTE ner i trunken (all utrustning är självklar men även necessär och annat, som antingen innehåller vätska eller är för tungt för att ta en plats i handbagaget...), måste byten fram och tillbaka mellan väskorna.  Vid lunchtid gick jag på ett möte eller en intervju rättare sagt, det ser ut att leda till något riktigt bra och roligt framöver! Sedan hem igen för en snabb lunch, jag gjorde en nyttig sötpotatispizza med kyckling, paprika och keso på - otroligt gott om jag får säga det själv!


(Botten innan gräddning och topping)

Jag slängde även ihop ett Sötpotatisbröd av purén som blev över. Brödet blev otroligt saftigt och sött, sjukt gott!! Skulle helst äta det varje dag men så ofta orkar/kan jag nog inte baka, haha! Höftade lite på recepten men ska se till att knåpa ihop dom när jag är hemma från Slovenien, så det kommer så småningom!

Brödet togs med till en påskmiddag hemma hos Olle och Johanna senare på eftermiddagen/kvällen tillsammans med Linn och Dennis. Efter maten var vi i lekparken ett stund innan barnen skulle sova och sedan slog vi igång en film och hade det supermysigt! 


Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: Sötpotatisbröd, baka, bröd, hälsa, hälsosamkost, matlagning, nyttigt, sötpotatis, sötpotatispizza, sötpotatispuré