Recept!! Fantastiska Pumpamuffins

Undersökningen igår var allt utom rolig, men nu är det bortgjort! Skönt att slippa tänka mer på det och att allt såg bra ut, fast det visste jag väl egentligen redan eftersom att jag mår så mycket bättre :) Var lite nervös inför besöket och det hjälpte kanske inte att det inte fanns någon läkare tillgänglig så jag fick vänta en timme extra där, och hungrig var jag kan jag lova haha! Undersökningen går väldigt snabbt (även om det inte känns så) och det är över på bara ett par minuter, bara att härda! Tur att vi hade ett ärende att göra innan vi åkte hem sen, för lokalbedövningen gör att man inte får äta direkt efter heller men när vi kom hem igen så fick jag äntligen mat i magen! Sedan åkte jag iväg på mötet - och åt igen för att komma ikapp lite och ha tillräckligt med energi för att åka på match sedan. Jag lyckades med energinivån iallafall för det kändes väldit bra i kroppen (och knoppen), tur att man förbereder sig och har matlådor, mellanmål etc. färdigt för att lätt kunna få i sig något - av rätt kvalité dessutom! 
 
 
Pumpamuffins: ca 16-18 st minimuffins
 
♦ 18gr (ca 2 st) torkade aprikoser
♦ 20gr (ca 2 st) färska dadlar
♦ 6gr Mullbär (en liten näve)
↔ Här kan man blanda hur man vill: bara aprikoser, bara dadlar eller bara mullbär - fritt fram!
♦ 1 Ägg
♦ 70gr Pumpapuré (ca 2-3 stora msk gissar jag på)
♦ 1 msk Pofibrer
♦ 1 msk Rismjöl
♦  2 msk Majsmjöl
♦ 2,5 msk Kokosmjöl
↔ Det ska gå att byta Ris-, majs- och 1 1/2 msk kokosmjöl mot mandelmjöl - prova er fram med mängden isf - 3/4+ dl bör det ligga runt.
♦ 1 tsk Bakpulver
♦ 1/2+ dl Vätska (jag tog lättmjölk) Tillsätt lite i taget för rätt konsisten på smeten, kan behövas mer/mindre.
♥ En nypa salt, en gnutta kardemumma, vaniljpulver och en släng med kanel - ger fantastiskt god smak!
 
◊ Skär pumpan i små bitar och koka i en kastrull tills dom känns mjuka. Mixa till en slät puré. 
♣ Starta ugnen på 175 grader. Mixa sötningen (frukt/bär), ägg och puré till en slät smet. Blanda alla torra ingredienser i en skål och häll sedan över till smeten - blanda noga. Tillsätt vätska, lite i taget, tills du får en jämn och slät smet och fördela sedan i formar. Grädda i mitten av ugnen ca ±15 min, dom ska få en fin färg och inte kleta (lite är okej, men det ska inte vara smet).
 
Jag är supernöjd med det här receptet, jag höftade med allt och det gick verkligen vägen där här gången! Dom är riktigt goda, som sagt när Erik ropar högt hur gott det var så är det ett väldigt bra betyg! Så bakar ni för att gäster ska komma - göm dom snabbt för annars är risken stor att hamnar dom i magen direkt ;) Skicka gärna bilder, eller resultat om ni provar att göra dessa - vill veta vad ni tycker och gärna lägga upp bilder och resultat om någon testar mina recept! :) ♥