Tjugotvå år

Vilken fantastisk 22-årsdag det blev! Känner mig trött och sliten idag, nästan bakis-känsla men med tanke på att jag endast drack läsk och kaffe igår så kan det omöjligt stämma... Berusad av glädje kanske? Haha! Dagen och kvällen blev verkligen kanontrevlig och det var jätteroligt att alla (förutom stackars Johanna som oturligt haft influensan i veckan) kunde komma! Jag fick ett presentkort på Protenexperten från dom, så himla bra!! Dom känner mig verkligen rätt, en butik jag besöker varje vecka! Supertack! 😍❤️
 
Efter en kortdag på jobbet gick jag hem och började förbereda kvällen, jag hade tänkt hinna med ett träningspass men tiden rann iväg. Kroppen kan nog behöva någon extra dag med vila, nästa vecka är det dags att gå in i dom goda vanorna igen - med träning och bra mat, den livsstil som jag normalt har med andra ord. Jag tycker absolut att det är helt okej att faktiskt ligga och lata sig, äta vad man känner för att äta och bara vara, så länge det inte blir varje dag eller alldeles för ofta. Vid 6-tiden kom Linn, Dennis och Olle och vi tog lite försnacks i form av grönsaker, nachos och dipp. Dippen var gjord på mini fraiche och kvarg men smakade precis lika gott som vanligt. Vid 7 kom även Carl och Sandra och då var det dags för förrätt: en toast med skink-/philadelpiaröra (för min del champinjonröra på glutenfritt bröd), alla verkade tycka att det smakade bra - alla tallrikar var tomma och det var glada miner.
 
 
 
För röra till 6 toastar: 200gr philadelpia 3%, 100gr mini fraiche, 120gr basturökt skinka (sparade 1,5 skiva, delad i 6 bitar för att lägga en liten skinkrulle ovanpå toastarna), lite finhackad rödlök, salt peppar, cayenne. Jag skar brödet i trianglar och dekorerade med en gurkskiva, en längd paprika, några spenatblad och en liten rullad skinka.
 
Slängde in kycklingen i ugnen (receptet finns i inlägget från förra helgen) och satte igång riset när medan vi intog förrätten. Lagom till att vi hunnit få ner toasten och tjattrat en del så var riset och kycklingen klart, kvar var bara såsen. Så även om man kör igång allting direkt så blir det inte för tight mellan rätterna för såsen måste som sagt göras när det andra redan är klart. Så skyn från kycklingen kokades upp till en god sås och maten var redo att serveras. Oooh så gott, åt så jag storknade! Lika så dom andra, lite av paltkoma kan man säga... Men det är ett bra betyg iallafall! 
 
 
 
(Bara jag missade visst att Carl hade skojat till det lite precis innan bilden togs..)
 
Efter en lite länge paus med ätande blev det dags för efterrätt, då bjöds det på kaffe med glass, choklad, sockerfriamaränger och massa frukt! Det är så enkelt men sååå frukt-ansvärt gott (fnissar för mig själv, humornivå är låg idag. igen.)! Nu var magarna verkligen proppfulla och vi rörde oss inte ur fläkten på ett bra tag, ett gott snack runt bordet innan vi tillslut flyttade över till vardagsrummet. Vi körde igång lite spel, Galen panna och Gifta - på låtsas, älskar sällskapsspel så himla mysigt och trevligt att bara skratta och umgås! Intag av snacks blev det också såklart, hur man nu orkade få ner det? Jag antar att det finns en reservmage gömd i kroppen för sånt, haha!