Träningsvärk? Mm, en gnutta!

Igår klev jag upp och slog igång kaffebryggaren och gjorde sedan proteingröt till mig och Linus. Har försökt få Erik att tycka om gröt men utan resultat så han fick fixa sig egen frukost, haha! ;) Fram mot 10-tiden gick jag till World class och körde dubbla pass, en timmes bodypump följt av en timmes spinning. Träningen kändes riktigt bra, men gissa om jag har en aning ömma muskler idag... Benen, rumpan och brösten verkade vara dom muskler som fick slita hårdast igår med tanke på hur det känns idag! Träningsvärk - check...
 
Snabbt hem för lite mellis och dusch/ombyte för att åka ut till Eriks föräldrar för en fantastiskt taco-lunch! Helt galet gott, efter två timmars träning kan jag lova att det verkligen smakade som guld i munnen! Inte långt efter att tacosen var i magen var jag tvungen att avvika, jag skulle nämligen vidare mot Linköping. Semifinal nummer två mellan LHC-Djurgården spelades, där LHC stod som segrare vilket innebar att dom även gick vidare till final. Igår var jag dock åskådare, vilket inte är allt för vanligt faktiskt men det var kul att se kollegorna på isen jobba på bra samt två bra lag. På vägen hem satte jag igång Livearena i högtalarna för att höra hur mötet (den andra semifinalsserien) mellan Luleå-Aik gick, det var en dessto jämnare kamp som avgjordes på straffar där Luleå slutade som segrande lag vilket innebar att även dom blev finalklara! Så till veckan väntas en tuff finalvecka i Riksserien mellan två heta lag, Linköping och Luleå. 
 
 
När jag kom tillbaka till Eriks föräldrar igen tog vi det bara lugnt en stund framför tvn innan vi åkte vidare till Olle och Johanna. Vi spelade plump (kom tyvärr tvåa, slagen av Erik...) samtidigt som vi hade igång Melodifestivalen och jag tycker faktiskt att det var ovanligt många låtar som var bra och sköna att digga lite till! När mello var slut kikade vi lite på en film som gick på tvn, en avslappnad men mysig kväll med goda vänner. Sen hem och sova!
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: Livearena, bodypump, damdomare, damhockey, hälsa, ishockey, proteingröt, riksserien, spinning, tacos, träning, worldclass