Cykling ute, cykling inne

Igår efter jobbet åt jag en, för mig, tidig middag och begav mig ut på en sväng med cykeln. Jag cyklade till Hällerstasjön och stannade till för att fylla på med vätska och en bar, utsikten gick inte att klaga på måste jag säga! Vädret såg inte speciellt roligt ut med det passade perfekt för cykling så strax under 4 mil fick det bli, rätt lagomt. Inte långt efter att jag kommit hem kom Linn förbi med barnen och med sig hade dom melon, ananans och jordgubbar!! Galet gott, satt väldigt fint i magen efter cykelträningen! 😍👅 
 
 
 
 
 
Idag klev jag upp kvart över 6 och tryckte i mig en banan för att sedan gå ner till gymmet för köra ett spinningpass. Så himla skönt sätt att starta helgen på!! Innan man har kommit igång känns det kanske tvärtom om jag ska vara ärlig men när kroppen vaknat till liv så är det en fantastisk känsla - och dessutom har man hela dagen framför sig! Idag har jag slitit runt här hemma, jag har monterat ner persienner, tvättat några av fönstrena, plockat undan, satt in alla räkningar etc. i pärmar. En paus för mellis (kvarg med banan och (sockerfria/glutenfria) flingor och majskaka) och sedan telefonmöte med domarchefen! Efter det fortsatte jag med städning - damsugning och skura golv i takt till Björn Skifts ljuva stämma. 💃🏼 
 
Jag har också hunnit lagit det liteee lugnt och ätit lunch (Omelett med ost och tomat och knäcke med philadelpia + efterrätt med jordgubbar, äpple och lite propud - helglyx, right?) och intagit ännu ett mellis bestående av mugcake med hallon och propud! 😍. Ikväll ska jag se Eriks match, som jag hade tänkt cykla till men regnet stoppar mig känner jag så jag får ta bilen helt enkelt. Innan det får vi se om jag kör lite styrka kanske men jag måste hinna iväg till affären också - kylskåpet ekar snart tror jag, haha! 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: cykling, damdomare, drömmar, lunch, mellanmål, mål, propud, sommarträning, spinning, tjejklassiker, tjejvättern, träning