En dålig dag blev med rätt innehåll en rätt bra dag

Nää du, ingen speciell dag idag (eller klockan är över 12 så igår får jag väl säga) inte. Jag sov rätt dåligt under förmiddagen för det väsnades rejält utanför, traktorer och allt vad det var... Dom slutade givetvis när jag klev upp också, haha! Aja, dagen blev ändå kanske precis vad jag behövde. Ett bra träningspass, en god middag (glutenfri Wrap med quorn, grönsaker, keso och salsa - underbart gott!!) senare åkte jag på "ljusparty" (Partylite, älskar doftljus så det passade mig perfekt!) hos Eriks syster med gott fika och nu sitter jag på jobbet igen. 

Jag körde mage & rygg idag: 
Uppvärmning 12 min på löpbandet
Marklyft 6 set x 6 reps (60kg)
Chins i maskin 3 set x 4 reps (-10kg)
Chins i maskin 3 set x 8 reps (-20kg)
Sittande rodd 3 set x 10 reps
Crunches i cable 3 set x 10 reps
Hängande benlyft 3 set x 10 reps
Sidoböj stående 2 set x 15 reps på bägge sidor (15kg) 
Omvända flies med sträckning 4-3kg till failure 1 set (sträckningen är sjukt jobbig!! Därav inte speciellt tunga vikter)
Nedvarvning 12 min cykel


Jag har min lilla "fristad" i träningen verkligen. Den fysiska aktiviteten ger mig mycket mer än bara styrka och uthållighet, fantastiskt. Jag hade en pissig start på dagen, ni vet som det kan vara ibland - ingenting känns bra i princips. Trött, arg, ledsen - what so ever, jag släpade min bittra själ till gymmet och fick syre till att tänka, gå igenom mitt osamlade hjärnkontor, och kliva ut därifrån med en trött och tränad kropp och en rensad, klarare knopp. Det fungerar inte så för alla, men många kan just känna att träningen är en tid där man får sin "egentid" och där man kan "lufta" sina tankar och på så sätt bli gladare, mindre stressade etc. Meeeen som sagt alla människor fungerar intr likadant, andra kanske inte alls får ro av att träna utan kanske mår mycket bättre av att skippa ett pass för att skapa tid för avkoppling och "mental återhämtning" etc, värt att tänka på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0