Hemmagjord Questbar Lemon

Gårdagen var fantastiskt trevlig! Så himla god mat och jordgubbar med glass och grädde till efterrätt, somrigt och sjukt smarrigt! 😍👅 Vädret var och är inte det bästa, inte i närheten av hur veckan har sett ut men jag är glad för den värme och sol som vi bjöds på iallafall! När vi kom hem igår slog vi igång Eurovision, men vilken besvikelse... Tycker inte alls att vinnarlåten var bra! ☹️ Jag hade dock tippat Frans som 5:a när vi slog vad på spinningen - succé, det kallar jag fingertoppskänsla, haha! 😎😂 
 
Imorse kunde jag äntligen sova ut, åtminstonde till 10 - välbehövt! Det blev en väldigt lugn förmiddag med lite städning och matförberedelser medan jag ändå hade tid. Jag gjorde även en hemmagjord Questbar med citron - sååå himla god!! Jag smakade lite av det som blev kvar i skålen bara och ville nästan gråta över hur bra den smakade hahah! Den får bli ett nattmellis på jobbet, så därför fick jag lov att spara den.. 
 
 
  
2 msk Fibersirap (jag blandade gold & clear)
25g Vassle vanilj (Jag kör på Tyngres vaniljdrömmar)
Riven citronskal - mängd efter smak (skal från 1/4 citron tog jag ungefär)
Värm sirapen i micron ett par sekunder tills den bubblar, blanda i protein och smaksättning. Forma och lägg i kylen en stund. Håller rätt länge i kylen så man kan göra ett par stycken för att ha resten av veckan till exempel.
 
Efter lunchen (Quornsallad med grillade champinjoner och majskakor med keso och sockerfri sylt) så gick jag ner till gymmet en sväng. Det blev ett ganska blandat pass igen men prio ett var mage iaf och att inte belasta benen så mycket eftersom att dom har fått slita i veckan. 
 
Ca. 12 min uppvärmning på något liknande -> 8 min: 10,7 kmh - 3,5min: 12 kmh - sista 30sek 16,6kmh
3 set: Cable crunches (ca 32kg) 10 reps - biceps curl 10reps på varje arm (6kg)
3 set: Hängande benlyft - tricepspress (bägge 10 reps)
2 set: sidolyft med twist på pilatesboll 20reps på bägge sidor
2 set: Liggandes omvända flyes 3+1 (90° i armbåge och på tredje sträcker jag ut rakt och tillbaka) 15 reps + lättare vikt 8 reps
3 set (12,5 - 10 - 8 kg) (8-8-12 reps) axelpress + ett mini-set bicepscurl efter sista på 8kg 
1 set: bröstpress 10kg med ett par armhävningar i slutet
Nervarvning på cykel i ca 12 min
 
Som sagt, ett blandat pass.. Haha! Men nu har jag nyss ätit lite post-work out mellis och ska snart lägga mig och vila en stund innan jag ska äta middag och dra iväg till jobbet för ett nattpass.