Motivationen är på TOPP

I fredags när jag kommit hem från Linköping var vi och åt hos Eriks föräldrar, det bjöd på grillat vilket alltid är otroligt gott! Sedan blev det en rätt tidig kväll för att jag var väldigt trött och skulle up tidigt för nästa utbildningsdag. Men - Wow säger jag bara, är det möjligt att vara så nöjd över ett val man gjort?? Jag är så himla hiiiimla glad att jag hoppa på det här utbildningen! Dag 3 och 4 var både teoretiska och praktiska, otroligt intressanta genomgångar, iakttagelser och upplevelser. Vi provade bland annat två tränings pass som gjorde att vi själva kunde känna hur man tränar kroppen på olika sätt, vilka energisystem som verkar och hur dom verkar. Fantastiskt. 
 
Jag hade önskat att få göra det här varje dag fram över... Men intressant läsning kan jag åtminstonde ägna mig åt tills nästa kursträff! Igår var jag ändå rätt trött men vädret verkar boosta med energi ändå så jag gick ner till gymmet på kvällen och körde ett riktigt skönt och jobbigt pass.
 
6-7 sett av chins (m.vikthjälp) x 8 reps (3 olika grepp: brett, smalt och med handflatan vänt mot mig)
3x5, 3x4, 3x3 Horisonell rodd där jag ökade med 7 kg efter set tre och sex. 
2 set av varedera bicepscurl, tricepspress, axelpress, raka marklyft med rodd
1x5,2x4 Bänkpress
 
Ett varierat pass men det var precis det jag kände för så så fick det bli! Efteråt var jag egentligen sugen på att fortsätta med en PW eller jogg men klockan (och huvudet) sa ifrån att det var för sent och eftersom att middagen inte heller ännu var intagen. Så middag fick det bli och sedan gå och lägga mig och se ett avsnitt Criminal minds innan den god natts sömn inföll.
 
Idag har jag varit ledig fram till kvällen och eftersom att det var strålande sol idag igen så tog jag mig äntligen tid att ligga och slappa och njuta i en fin park. Det stekte på rätt bra måste jag säga, varmt är förnamnet! Men det var verkligen superhärligt, jag hade tagit med mig en god kycklingsallad med ägg  tll lunch och en propud som mellis. Läste lite ur boken som vi fick på kursen också, aldrig har det varit så lätt att få ögonen att fastna i en bok, haha!

 
 
Sedan gick jag hem igen för att strax därpå åka och köpa mig vättern-utrustning! Så himla nöjd och otroligt laddad nu också! En racercykel med utrustning, hjälm, lås och cykelskor blev det. Eriks tog bilen hem men jag testkörde såklart cykeln, och ja jag ångrar inte en krona jag spenderat! 
 
Inte långt senare gick jag till gymmet och provade cykelskorna lite extra - i form av spinning och efter det körde jag cxworx. Hem för att snabbt dusch och äta innan det var dags att gå till jobbet. Så nu har jag inlett arbetsveckan med ett nattpass, morgondagen blir densamma och resten är en aning oklart i dagsläget. Motivationen är på topp och livet bjuder på goda saker titt som tätt, så kan det gärna få fortsätta - livet ut! 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: Fystränare, PT, cykling, damdomare, domare, ishockey, lunch, mellis, motivation, personligtränare, spinning, tjejvättern, träning, utbildning, utmaning, virrejessicaklassiker2017, virrejessicatjejklassiker2016