Oliver Twist och härliga lediga fredagar!

ÅH herre min skapare vad god maten var igår!! Vi åt båda planka, Erik med oxfilé och jag med kycklingfilé. Tillagningen på kycklingen var gudomlig, den var perfekt - matlycka haha! Bad om halverad mos och med lite rotfrukter istället, jag är den veligaste människan på denna jord tror jag... Men jag slapp vela då iallafall när jag kunde ta både och, haha! Och det var hur gott som helst, och precis vad jag ville ha. Ska ni äta ute i Norrköping så rekommenderar jag er att gå till Oliver Twist! Efter middagen köpte vi med oss gotta och åkte hem och såg en film ♥
 
Nu har jag precis ätit frukost efter att ha varit på ett spinningpass, älskar lediga fredagar! Diggar lite musik och har det allmänt gött bara. Vädret är rätt tråkigt och graderna är strax över 10 så vi får se vad den här dagen har att erbjuda, lite städ och damsugning till Björn Skifts härliga stämma ska det strax bli. Kanske någon bakning också nu när jag tänker efter, det är ju aldrig fel? 😍👅
 
 
Proteingröt: 1dl havregryn - glutenfria, ½ skopa vanilj kasein, 1 äggvita, kanel/kardekumma/vaniljpulver, 80g hallon, 120g Vaniljkvarg - toppat med WF's karamellsirap och kokosflingor. Till det även majskakor med kvarg & keso på 👌🏻
 
Imorgon är det dags... Långtur på cykeln! Vi har en rutt på 10-11 mil i siktet, spännande att se vad kroppen känner för det! Känns bra att testa innan det är dags för Tjejvättern så att man vet vad/när/hur kroppen behöver energipåfyllning etc. Vi drar iväg på morgonen och är tillbaka strax efter lunchtid gissar jag på sedan ska jag se om jag kan se Eriks match kanske (om jag tar mig dit vill säga, lär inte orka cykla mycket mer efter förmiddagen haha!)  för att på senare åka ut till Ö. Ryd och fira Carl som fyllde 25 år igår!