Rosa bandet-loppet och en avslutad tjejklassiker!

Strax efter 10 kom min partner in crime Virre och hennes Chrille och hämtade upp mig och Erik för avfärd mot Lidingö. Lite shopping och mellis längs vägen och sedan till slut hitta en bra parkering, hitta toaletter för att inte måsta krisa innan start och slutligen bege oss närmare startfältet. Ombytta och klara, karlarna bärandes på duschsaker och allt vad vi hade med, nummerlapparna på och starten närmar sig!

De första 5km passade mig riktigt bra, jämnt och fint där vi hittar en bra takt att hålla (där och då kändes det som att man skulle kunna hålla på hur länge som helst, underbar känsla) och där är min starka sida - hålla ett jämnt och bra tempo. Dom sista fem kilometerna var mer i Virres smak, upp-ner-upp-upp-upp-ner ja ni förstår... Där har ni däremot min svaga sida, backar (jag vet vad jag måste träna på inför 30km där nästa år om man säger så) men då tog Virre över taktpinnen och ledde oss framåt genom loppet. Vi kompletterar varandra löjligt bra måste jag säga!!

Jag är oerhört glad över att jag vid varje lopp haft henne vid min sida, en egen mental coach längs vägen liksom! Det har varit ett helt fantastisk resa, så många roliga minnen och nya utmaningar. Att prova helt nya träningsformer och genomföra ett lopp i varje form, underbart! En tjejklassiker i sig är ingenting omöjligt om man kan genomföra det utan att träna något vidare om man bara vill ta sig igenom, men vi har trots ovana sporter krigat på och fått bra tider - över förväntan i alla fyra delar! Jag är stolt och fantastiskt glad att vi där inte långt innan första delen skulle dra igång bestämde oss för att genomföra TK.

Jag ser framemot, med skräckblandad förtjusning, att göra En svensk klassiker 2017! Återigen med min partner in crime vid min sida 💪🏻👯. Snart bara 5 månader till starten, Vasaloppet! 😅🎿❄️

Just ja, jag höll på att glömma att tacka våra karlar för hjälpen och supporten! Vi bestämde att dom faktiskt gärna får följa med fler gånger 😉! Vi firade den avslutade Tjejklassikern med en trerättersmiddag på Oliver Twist här i Norrköping - maten smakade gudomligt kan jah lova!