Julafton


Att ännu en morgon få vakna upp till denna vy, det är magiskt! Saffransgröt och skumtomtar till frukost, en fantastisk start på en helt underbar dag. Självklart serverades en special "risgrynsgröt" med Casein (vanilla icecream) från MMsports till saffransgröten, juligt värre! Vid tvåtiden blev det dag för julbordet, jag har aldrig haft så många alternativ måste jag säga! Jag åt alltid mormors tjockpannkaka och/eller hennes stuvade makaroner på jul mina... 19 första år i livet? ;) Jag klagar inte alls, för det var fruktansvärt gott men med tänkte på att jag blev glutenintolerant så blev det trixigare. Som tur var så började jag att tycka om mat, mat med färger och smaker alltså, i samma veva! 

Sååå, avokado, keso, bönor, chili(-bön)nuggets, qourn, potatis, grönsaker, champinjoner, fröknäcke, var vad jag önskat till mitt julbord! Risgrynsgröt, julgodis och kakor bjöds det på senare, mätt? Det var bara förnamnet! Sedan paltkoma framför Kalle anka innan julklapputdelning och julklappsleken drog igång! Supernöjd med allt, fantastiskt! 


Glömde nästan att knäppa kort under kvällen så det här är dom få jag har... Men dom visar iallafall vilka otroligt fina människor jag fick spendera julaftonen tillsammans med. Efter att jag skjutsat hem världens bästa morföräldrar (alla har inte turen att ha dubbla! 😉😍) så FaceTime'ade vi med Erik en stund och dom han spenderade jul med, nästan så att det kändes som att dom var med ett tag ;). Kvällen avslutades med spel, och placeringarna är inte intressanta denna gång... Haha!