Julgodis

Idag gjorde jag min nyttiga knäck igen! Denna gång med mjukare konsistens (sist gjorde jag karamellhård) och himmel och pannkaka vad gott! :) Jag gjorde även sockerfri chokladbräck, den kommer tyvärr ta slut alldeles för snabbt känner jag, haha! Så otroligt gott...
 
 
Nyttig Knäck

◊ 3 dl Stevia strö
◊ 3 dl Fibersirap (clear och gold blandat)
◊ 3 dl Kokosmjölk (Försök att få den tjocka delen av mjölken, jag använde light och det fungerade bra!)
 
¤ Använd en tjockbottnad kastrull och rör om med jämna mellanrum. Koka på låg värme i 30-60 min, håll extra koll på konsistensen mot slutet! 
 
 
¤ Strax innan knäcken hade kokat färdigt delade jag upp den och tillsatte raw kakao och steviadroppar med chokladsmak i en del och peppermintsessens i en annan och behöll den största delen som den var. SUPERGOTT! Det går givetvis att smaksätta med annat, låt fantasin flöda bara!
 
 
Chokladbräck

◊ 30 gr Rispuffar
◊ 20 gr Glutenfria, sockerfri majsflingor (Krossas)
◊ 10 gr Bovetekex (Krossas)
◊ 60 gr Sockerfri choklad
◊ 20 gr Kokosolja
 
¤ Smält chokladen och kokosoljan tillsammans. Lägg allt torrt i en bunke och häll chokladen/oljan över blandningen och rör runt. Smeta ut på en plåt och låt stelna i kylen. Bryt bitar. 
 
♥ Här kan man ha i allt man önskar! Torkade bär/frukter, kokos, kakaonibs, nötter - you name it!