Nyttig paj utan skal

Tog en snabb vila efter jobbet och sedan började jag förbereda middagen. Idag provade jag nämligen en ny maträtt! Vegetarisk paj utan skal, oerhört gott!! 😍 Extra proteinrik, glutenfri och som sagt vegetarisk. Satt perfekt efter dagens spinning- och cxworxpass. Gjorde pajen helt färdig innan träningen och värmde på den i ugnen bara när jag kom hem igen, snabbt och smidigt. 

Äggstanning: 
1 ägg
1 dl äggvita (vita från ca 3 ägg)
1 dl valfri mjölk (jag blandade mandeldryck/kokosdryck)
1 dl lätt kvarg
Krydda med förslagsvis salt, peppar, vitlök, persilja, sambal, röd curry och oregano efter smak. Ta det ni gillar och har hemma så blir det gott ska ni se! 😉
 
Jag fyllde med stekta quornbitar, kikärtor, sojabönor, keso och minimajs! Lägg ner fyllningen i en aluminiumklädd pajform och häll över äggstanningen. In i ugnen i ca 30 min på 200 grader. Servera gärna med en het salsa och sallad. 👌🏻💪🏻