Alla hjärtans dags-muffins

Med 10 dagar kvar till en extra kärleksfylld dag så tänkte jag komma det ett recept som passar perfekt för dagen (och alla andra dagar, hehe). En hjärtformad muffins i chokladsmak med rosa topping, det måste väl vara det perfekta bakverket till Alla hjärtans dag?! Att den dessutom är ett hälsosamt val är väl inte sämre? Den är glutenfri och proteinrik! Jag provade min nya silikonform och jag måste säga att den var gudomlig! Så himla enkelt att få lös muffinsen och formen är perfekt. Har ni ingen så föreslår jag att ni införskaffar en, det är värt det! Jag får tacka min kära mor som jag fick den och massvis med andra bak-saker av! 
 
  
Muffins:
200 gr Svarta bönor (avrunnen vikt, en tetra)
70 gr äggvita
30 gr Proteinpulver i chokladsmak (Vassle, jag använder det HÄR från mmsport 
20 gr Kaseinpulver i chokladsmak (jag använder det HÄR)
21 gr (ca 2,5 msk) Raw kakao
1,5 tsk bakpulver
2 msk Sukrin Gold (går att köpa på många ställen men bla. här där jag köpte!)
ca 20 Steviadroppar i chokladsmak (finns att köpa hos Nutrinick)
1 dl Valfri vätska (jag tog vatten)
+ lite vanligt kaffepulver och vaniljpulver för ännu bättre smak!
 
♥ Starta ugnen på 200 grader.
♥ Mixa bönorna noggrannt i en matberedare eller med en mixer. Blanda alla torra ingredisener tillsammans och häll ner de och äggvitan i de mixade bönorna. Tillsätt vattnet sist och ta inte allt på samma gång utan känn efter när du når konsistensen du vill ha, dvs. vanlig muffinssmet-konsistens. 
♥ Häll i formar, 10-12 st beroende på storlek. In i ugnen ca 10-12 min, känns med en sticka och titta med jämna mellanrum hur de ser ut. Lite kladd gör ingenting! 
 
Topping
Det finns tusen olika sätt att göra topping/frosting/glasyr på men jag tog det snabbaste och enklaste jag kom på. Höftade på måtten så dessa är på ett ungefär vad jag tog, kör på magkänslan - det är det bästa receptet!
50gr Vaniljkvarg
0,5-1 dl Sukrin Melis
1 krm Vaniljpulver
En skvätt Röd "karamellfärg"
 
 
 
 
 
Dessa nya fina muffinsformar fick jag också vid jul, ursöta! Tycker att lite roligare formar tillför lite extra, man äter ju faktiskt lite med ögat också ;)