Allt på en dag!

Idag har jag stressat runt som en yr höna känner jag, haha! Jag drömde inatt att alla förberedelse gick snett så det satt sina spår... Men jag är laddad som tusan för loppet, stressen är mest över allting runt omkring konstigt nog! Iallafall så har jag i snart en vecka druckit lite rödbetsjuice varje morgon, smakar inte särskilt gott vill jag lova. Tanken är att det bland annat ska hjälpa/öka syreupptagningen så varför inte prova? Snart är "kuren" över iallafall ;) 
 
Drycken på bilden ovanför är däremot galet mycket godare än morgonjuicen! En sådan goding slank ner idag och sedan har jag en annan till morgondagens bilfärd. Efter jobbet sprang jag ner på stan en sväng och köpte ett nytt pannband som ska invigas på Tjejvasan på lördag och sedan ett skidfodral så att jag även håller rätt på det viktigaste i helgen! En sväng förbi Proteinexperten för att inhandla lite WF karamellsås och några questbars. Han hade fått in den nya pumpa-smaken (!!), dock var jag extremt tveksam till att ens prova den... MEEEN den var hur god som helst, den blir det fler av!! Muuuuums.
 
 
 
Jag började fixa i ordning nöt-&bärpåsar, bars, proteinpulver, bcca, matlåda och andra mellanmål för både morgondagen och tävlingsdagen. Allt på samma gång! Efter lite kaos i köket samt springade fram och tillbaka för att slänga ner övrig packning så tror jag nu att jag fått ordning på det mesta. Självklart var jag tvungen att baka lite också! En proteinbar fast i brownie-format - en proteinbrownie kanske då? Den kommer passa utmärkt till kaffet imorgon i bilen, då får jag kanske en nöjd(are) kompanjon också! Receptet kommer när jag är på hemmaplan igen. Sååå innan det blev dags för en sen middag så sprang jag ner till gymmet för ett pass. Det blev 20 min på bandet innehållande 5 intervaller på 20+ km/h, gångfart för vattenklunkar, 9km/h till pulsen sjönk lite och till största del strax över 11. Sedan körde jag biceps (hantlar), axelpress (hantlar) och triceps (10kg viktplatta stående) i 3 set innan jag återvände hem. En GUDOMLIGT god middag, jag slängde ihop lite av varje till en krämig och kryddig kyckling i tortilla - kvarg med rispuffar som dessert. Och sist men inte minst! Jag hämtade mina skidor hos Fredrik som har varit så fantastisk och gjort i ordning dom inför loppet, hur snällt som helst! 
 
 
Skar först proteinbrownie'sar i bar-storlek men tyckte det blev bättre med vanliga brownie-storlekar då dom ska vara som fikabröd! Men nu kära vänner måste jag lägga mig för imorgon drar vi!! Ha det gott och håll tummarna för att allting ska gå vägen! ♥
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: Baka, Proteinexperten, Questbar, SOC, bcca, domare, gym, hemmagjord proteinbar, hälsa, kost, mellanmål, mellis, mmsports, nyttigabakverk, nyttigtfika, proteinbars, proteinbrownie, rödbetsjuice, skidor, stadium, tjejklassikern, tjejvasan, true, truebcaa, träning, virrejessicatjejklassiker2016