Proteinbars

Provade att göra en ny sorts proteinbar med ett recept från fantastiska Tasty Health, dom smakade riktigt bra men mina blev lite för kladdiga då jag inte orkade tillsätta lite extra kokosmjöl när min matberedare valde att lägga av totalt... Roligt att prova andra sorters proteinbarer än dom quest-liknande som jag oftast gör! Hon har otroligt många nyttiga och spännande recept, en stor inspirationskälla helt klart. 
 
Proteinbar med kanelbullesmak 4st
♦ 175gr Kikärtor (kokta)
♦ 100gr Vassleprotein (Jag använde proteinet Pureswe - vanilj från MMsports)
♦ 2msk Kokosmjöl
♦ 2msk Steviaströ
♦ 2tsk Kanel
♦ 1tsk Kardemumma
♦ En nypa vaniljpulver
 
» Mixa kikärtorna fint och tillsätt sedan allt utom kokosmjölet och blanda noga. Tillsätt lite kokosmjöl i taget, det kan krävas både mer och mindre beroende på vilket proteinpulver man använder. Forma 4 lika stora bars och förvara i folie/bakpapper i kylen. 
 
♥♥♥ Man kan såklart använda andra kryddor om man vill ha en annan smak, exempelvis kakao, saffran, pepparsmakskrydda eller varför inte kanske lakritspulver och flingsalt? 
 
Nu har jag precis gjort i ordning en kopp te, det blev såklart en kopp med det te som jag köpte på en hälsobutik när vi besökte Mall of Scandinavia. Har hunnit smutta lite på det redan och är redan kär, kokos-te - tänk er?! Så gott! Det "råkade" slinka ner en liten proteinmuffin toppad med gnutta philadelpia 3% med vaniljpulver också alldeles precis, så att tekoppen inte skulle vara helt själv, haha ;)