Fullt upp

Det har inte funnits varken tid eller ork till att vara så väldigt aktiv här nu under sommaren tyvärr. Jag jobbar och står i på vardagarna, tränar och umgås med vänner och familj på kvällarna och däremellan försöker jag hinna med att koppla av en gnutta också. Det är faktiskt fullt upp även om det är lite av en semester att vara här hemma i norr. Igår cyklade jag in till gymmet för att nöta av ett styrkepass innan jobbet (jag börjar 9 på onsdagar men jobbar till 18 istället) och sedan drog jag iväg till jobbet för att hinna duscha och äta frukost innan det var dags att börja jobba. Cyklingen hem var kanske en aning tyngre än vanligt - jag körde lite ben på morgonen så det var väl inte så konstigt kanske, haha! Brorsan och Daniella var på middagsbesök och det blev som vanligt grillat till middag, någonting man aldrig lessnar på.
 
Meeen, jag har ju glömt att skriva om del 3 av tjejklassikern - vansbrotjejsim! Det här var nog min svagaste del av klassikern, om än det inte var en särskilt svår utmaning. Jag saknar tekniken för att det skulle kunna gå fort fram i vattnet och det gör väl kanske att jag inte kände att det var så fantastiskt roligt som de andra delarna varit, men fortfarande - det var roligt och det var en upplevelse! Den här grenen behövs det tränas mer på inför nästa års simning på 3 km, träning ger färdighet! Helgen var så himla härlig oavsett, trots 120 mil i bilen på två dagar! En partner, som för övrigt imponerade rejält i simningen, som är fantastiskt, en övernattning hos Virres pappa som bodde så himla fint till vid sjön, bra väder, en väldigt välorganiserad tävling och ett bra genomfört lopp. Under 30 minuter i vattnet var mitt mål och det lyckades jag i alla fall klå, 28:18 blev tiden trots taskig teknik. 75% av delarna, 13,1 av 14,1 mil i Tjejklassikern är avklarat! 25 september ska den avslutas och det med Lidingö tjejlopp (Rosa Bandet-loppet som det så fint heter nu!!)!