Benpass, bakning och BCAA-glass

Slutkörda ben... Träningsvärken kommer redan smygandes, pressade på rätt hårt idag och det känns!
Körde: benböj i Smith med 5-10kgs höjningar med 5reps per höjning till 75kg och sedan 8x3 på 60kg och 8x3 i wide-stand. Frontsquats på 40kg och over head utan vikter för teknikträning. Lite rörlighet och sedan höga hopp, upp på pling - ner i enbensböj med viktplatta och benböj med hopp. Och inte att glömma marklyft på 60-70kg 6x4set. Avslutat med 15 svettiga minuter på staitmastern! Uppvärmning var 13 min på crosstrainern och nervarvning 13 min på bandet. 
Trött och slut men väldigt nöjd efter passet! 

Något som passar oerhört bra i sommarvärmen som råder är givetvis isglass! Jag har gjort egna glassar av BCAA och det är så hiiiimla gott och svalkande! Dubbla dosen (dvs. 2skopor med samma mängd vatten) och fyll i isglassformar och frys - sedan är det bara att njuta av sockerfri, proteinrik isglass! 😍👅
SJUKT GOTT!! Och japp, jag borde ta bort nagellacket omgående...

Den annan smak som jag gjorde tidigare i år 👌🏻

Jag var ledig under dagen idag så förutom att äta glass och träna så hann jag givetvis också slänga ihop ett nytt recept som kommer inom kort!! Det slank ner både en och två och... Några till kakor måste jag erkänna! Önskar att jag hade tagit med mig några till jobbet, där jag nu befinner mig... Attans! 

En kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: baka, bcaa-glass, benpass, glass, glutenfritt, isglass, kakor, laktosfritt, nötfritt, recept, sockerfritt, sommarträning, träning, tyngre
#1 - - Lovisa:

Åh ska bli spännande att se kakreceptet!:D