Tippa mitt i stan, kur mot ömmande?


Dagens lunch & middag! Quornsallad med keldas thaisoppa som dressing, sjukt gott! Gjorde salladerna direkt efter frukosten faktiskt, så skönt att skippa tänka på vad man ska laga senare. Såklart fanns det en side-order också, kvargskål med topping eller majskakor med keso. Jag fixade också en fruktsallad för mellis och nattfika för idag och imorgon! (jobbar nattpass idag och imorgon). 

Jag skrev egentligen ett inlägg tidigare idag men jag glömde att lägga upp det och det försvann... Men jag skrev då att höger skinkan som ömmar kändes av rejält igår under cyklingen också. Har dock uteslutit sträckning eftersom att den bara gör ont när jag cyklar - benböj och allt annat fungerar (?). MEEEN jag måste erkänna en sak... Jag ramlade idag på cyklingen, eller rättare sagt tippade... Jag stod faktiskt still och skulle cykla iväg och glömde visst att jag satt fast ena foten redan, haha! Det gick liksom inte så bra att luta över sig på den foten då - man tippar helt enkelt. MITT I STAN. Och konstigt nog efter det kändes det mycket mindre av ömmandet under dagens pass?! Turen i oturen? Haha! Som tur var så gjorde inte fallet särskilt ont och eftersom att det verkade som en effektiv smäll för skinkan så var det värt det ;) Men jag har ändå bokat in en idrottsmassage imorgon hos min studiekamrat Erica, kan vara vettigt att mjuka upp musklerna som får jobba hårt vid cyklingen inför loppet! 😍👌🏻