Don't wish for it, work for it!

Igår när jag kom hem efter matchen var jag rätt hungrig så det fick bli en skål med gröt. Satte igång matchen som jag hade dömt på datorn och granskade mig själv lite, det är väldigt lärorik att se sig själv in action - men också att kika på andra domare. Man blir inte bättre av att bara sitta på soffan om man säger så, det är bland annat hård träning, läsa på regelkunskapen, granskande, rätt kost och riktigt med sömn som gäller (och en stor vilja!). "Don't wish for it, work for it."
 
Nu sitter jag och småtittar på nyhetsmorgon och har precis ätit frukost, gröt med bär och kvarg och en god kopp grönt kokoste. Ska gå ut och ta en nypa luft om en liten stund och få igång kroppen lite, njuta av livet en gnutta och lyssna på ett par bra låtar i lurarna. Senare blir det att göra mig i ordning, byta om och äta lunch för att sedan åka i väg på match! It's gameday, oh yes!
 
Kom precis på att det är ju Vasaloppet idag! Slog över precis för att se dom tappra kämparna slita, nästa år befinner förmodligen jag mig där i spåret kämpandes... Jösses, det känns galet! 9 mil på skidor är långt, riktigt långt! Men inte kan man väl neka en utmaning? Nej, nej det finns inte!