Söndag

Imorse blev det sovmorgon för hela slanten och en lugn dag över lag. Jag slängde ihop en sockerfri marängsmet och smaksatte dom med bland annat hallon, vanilj och lakrits - roligt med lite andra smaker än bara vanlig maräng! Passar kanske bra till efterrätten (som jag inte har bestämt vad det blir än) på fredag när vi får gäster. Jag hade hoppats på att vara bortrest på min födelsedag och över helgen, så jag har haft den helt oplanerad och slängd för planering. Jag blir dock kvar på hemmaplan så då är det kanske dags att baka lite ifall att någon vill/ska komma på fika, haha! Meeen jag går absolut inte lottlös, jag är otroligt nöjd ändå! Och som sagt nu har dagen fått fyllas med planering ändå och det blir supertrevligt att ha fina vänner här på middag också givetvis!
 
  
 
→ Just det, utan att kunna säga alltför mycket så fick jag en fantastisk rolig förfrågan igår som såklart har att göra med hälsa/träning-biten! Jag får veta mer i vecka och se hur det går, men jag hoppas innerligt på att det här går som jag vill! Livet är helt underbart och allting flyter på så himla bra nu, fruktansvärt tacksamt! 
 
Nu har jag mest bara glott framför datorn och kollat runt på olika bloggar och lite sånt. En veckosallad har jag hunnit med att göra, kokat pumpapuré för att baka med och tillslut även bakat. Gjorde ett nytt eget recept, från grund och botten och Erik till och med tjoade för att det blev så gott - det är ett bra resultat vill jag lova! Det blev små Pumpamuffins, med en väldigt god smak, dom påminner lite om morotskaka faktiskt! Recept kommer, glutenfria, nötfria, sockerfria och kan lätt göras mjölkfria!