Goda nyheter och... Goda nyheter!

Var ska jag börja? Goda nyheter på goda nyheter!! Det är ju helt fantastiskt.
 
Jag var tänkt att börja som intruktör i höst på gymmet jag tränar på, meeen så råkade det bli lite kris så dom behövde mig redan nu helst! I två andra sorters pass dessutom, sååå det ser väldigt lovande ut på intruktörsfronten! Så himla kul! Testade lite uppvärmning och presentation direkt igår och imorgon väntar ett pass som jag ska vara med på och få lite utbildning. På lördag har jag 15 minuter av spinningen där jag lägger upp passet och sedan bär det av gissar jag på! UNDERBART!
 
Igår efter att ha fått lite coaching för instruktör körde jag ett eget pass (vilket jag egentligen skulle till gymmet för att göra, innan dessa fina nyheter dök upp). Fokus: mage! 
 
10 x3 hängade benlyft
10 x3 cable crunches
20 x2 sidolyft med twist på pilatesboll (på båda sidor självklart)
10 x2 (x2) stående sidolyft med 10kg 
 
Och väl hemma igen, med 20+ grader ute och en spritterny cykel? Ut på en testrunda såklart! 2 mil fick det bli, hittar så dåligt och jag var själv så fick stanna och fråga efter vägen ett par gånger haha! Men det kändes riktigt bra faktiskt :) 
 
Idag har jag först jobbat och sedan hämtade Erik mig och vi åkte för att kika på cykeltröjor, fick med mig en riktigt snygg hem! Den ser snabb ut så det borde väl göra att jag blir snabb också? ;) (Det är inte tröjan på bilden). Sedan åkte vi hem igen för att äta middag innan vi båda skulle träna - han fotboll och jag cykling i grupp. Så jag mötte upp gänget nere i stan och sedan cyklade vi iväg efter halva vändan så stannade för vi en fikapaus och lite "taktiksnack" (låter kanske fånigt men oerhört givande och nyttigt! Ger en bra tips inför vätternrundorna!) och sedan blev det avfärd hemåt igen. 4,2 mil tror jag vi landade på ungefär, sjukt roligt att cykla i grupp måste jag säga! OCH som belöning på detta fick vi veta hur tentan hade gått.... JAG ÄR GODKÄND!!!! Jag är så galet nöjd och det kan inte kännas bättre just nu!! 
 
Nu har jag precis ätit kvällsfika bestående av bla. protein mugcake och knäcke med philadelpia och (sockerfri) sylt. Satt finfint i magen må jag säga! Nu väntar sängen och jag lär sova som en stock efter idag skulle jag gissa! Godnatt.
 
 
(Bilder som Erica tog under kurshelgen där vi provade lite styrkeövningar utan redskap!)
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Kost & Träning;
Taggar: Abs, Fystränare, PT, Vätternrundan, drömmar, hälsa, intruktör, kost, mage, mat, motivation, mål, personligtränare, pt-utbildning, sommarträning, tjejklassikern, tjejvättern, träna, träning, worldclass