Skidor bytt mot cykel och pump

Haha, tänk så fel det kan bli? Jag skrev ju tisdag i gårdagens rubrik! Det beskriver väl mig rätt bra ändå måste jag säga, jag är lite dagvild och virrig för den delen också men på en ganska lagom och bekväm nivå ;) Så idag, tisdag, så blev det tyvärr ingen skidåkning... Fredrik låg hemma i feber och det har regnat från och till idag så spåren kändes väl inte så lovande heller, då det får bli en annan dag helt enkelt! Jag tog en mini-powernap efter middagen och då menar jag mini men det var hur skönt som helst att iallafall hinna blunda till.
 
Idag hade jag siktet på att göra om förra tisdagens träning, så så fick det bli! 45 minuters spinningpass följt av en timmes bodypump, när man är som tröttast så tycker jag att det hjälper att blunda lite och tänka "ska jag nå mitt mål så är det tamigfan bara att bita ihop nu och trycka ut det sista!". Vissa pass flyter allting på och det räcker att bara snudda tanken på att man vill bli starkare, bättre, och andra gånger får man blunda hela passet nästan och bita sönder läppen för att ta sig igenom. Så fungerar det, det går inte alltid lätt - och det känns inte heller alltid svårt. Ups and downs, tråkigt vore det väl annars? ;)
 
Imorgon är det dags för en vilodag i varje fall, resterande fyra dagar av veckan består alla av - det allra bästa - ishockey! Hockeyhelg deluxe kan man säga. På torsdag är det seriematch och fredag till söndag väntas det turnering. Alltid roligt och det brukar vara fartfyllda, spännande matcher där det gäller att prestera (som det självklart krävs varenda match man genomför!).
 
Just det! Jag råååkade beställa två lådor questbars och nya smaker av en ny sorts proteinchips från Gymgrossisten igår... Jag kunde bara inte motstå, den fina rabatten på barsen tillsammans med mina smaklökar styrde med järnhand! Så förhoppningsvis kommer dom imorgon så jag hinner hämta ut det innan jag åker iväg i helgen. Dessutom beställde jag och Virre idag skidhållare så att inte fästet kletar av sig överallt, känns så onödigt att ta bort det varje gång när man kan lösa det smidigt! Så det paketet är väl också på ingång inom kort, sportshopping är bästa shopping, right?? 
 
Nu ska jag slänga mig in i duschen för att bli lite fräschare, sedan blir det något avsnitt POI innan sömnen faller in. Hoppas att ni har haft en bra start på veckan och att det fortsätter i samma anda! Kom ihåg att det enda dåliga träningspasset är det ni inte genomför.