Sammanfattning av dagarna som passerat

Woooow. Hotellet, arenan och maten - allting toppen! En otroligt härlig grupp och fantastiska människor runt gruppen också. Jag får utöva någonting jag älskar, träffa nya människor från världens alla håll och resa och upptäcka nya platser - kan det bli bättre?! Jag är så tacksam och lycklig att få möjligheten till allt det här! 

I lördags drog turneringen igång,  det fanns självklart en del nervositet ch spänning i fröken Lundgrens kropp men det är precis som det ska vara på ens livs första VM, första matchdag. Äntligen var tiden kommen!

Söndag - matchdag nummer två började vi dagen med en morgonpromenad upp till ett vackert slott på berget här intill och sedan vidare runt den fina sjön alldeles nedanför. Underbar start! Sedan var det ishockey som gällde hela dagen, en kanondag med andra ord!! 😏😍



I måndags för det matchledigt så vi hade bestämt oss för att göra ett utflykt efter att istesterna på morgonen var gjorda. Vi tog två minibussar och åkte iväg till ett litet samhälle i närheten av Bled för en god lunch utanför hotellet (maten är som sagt väldigt bra här men det är skönt att variera sig lite)! Efter lunchen fortsatte vi resan i bilarna en bit innan vi tillsist tog en sista delen till fots. Åh herre - ett underbart fint vattenfall men otroligt fin natur runt om hela vägen upp! Varken ord eller bilder är tillräckligt för att beskriva hur vackert allting var. Det gäller allt jag sett och varit med om här faktiskt! 😍

Igår hade vi ett skönt morgonpass på isen innan frukosten, även om det var tidigt så är det så härligt med morgonpass tycker jag! Efter frukosten hade vi ett par timmar innan matcherna skulle dra igång så vi spelade lite Skip-bo på rummet och chillade. Sedan i, vanlig ordning, utbyte till Gameday-klädsel och gå till arenan för att få njuta av ännu en dag med ishockey!
 

Imorse var vi på isen igen för dels fotografering och åka lite skridskor, en lugn förmiddag som en bra start på den andra matchlediga dagen. Sedan tog vi bilarna in till Ljubljana för ett OTROLIGT god lunch på en supertrevlig restaurang, det måste vara stans bästa restaurang - den var toppen, minst sagt! Efter lunchen tog vi (vi som inte var shoppingsugna - hör och häpna!) en tur upp till ett stooort slott uppe på ett mindre berg. En skön promenad och ett fint slott men framför allt en maaagisk utsikt! Nu ikväll har vi bara tagit det lugnt, ätit middag och hängt på rummet bara. Två dagar kvar av turneringen, två dagar som jag verkligen ser fram emot! Precis som alla andra matchdagar så är det fullt fokus och ge järnet som gäller, jädrans vad roligt det här är!! 


Det kommer mer bilder när jag är hemma igen, jag orkar inte fixa med det här och det tar för lång tid att ladda upp dom för att jag ska orka vänta haha!