Add icecream och löpning runt sjön

I lördagskväll sprang jag och Marre runt Höglandssjön, så himla härligt och en vacker miljö! Jag sprang där igår tillsammans med Elina från jobbet också, i en strålande kvällssol och en härlig sommarkväll.

Jag har inte någon bra bild men nu är äntligen utväxten borta och håret är en nyans ljusare, blev supernöjd faktiskt!!

Tänk att jag skulle hitta glassen som jag så länge letat efter i Övik, den har varit omöjlig att få tag på i Norrköping som har fler proteinbutiker och ett större utbud överlag. Men äääntligen har jag fått smaka på den och jag är stormförtjust! Proteinglass är en briljant idé!

En blandning av helgmys som passar alla - fruktsallad, glass, mjölkfri glass, kvarg, proteinglass och topping. Här snackar vi olika önskemål i familjen, haha!

En ledig fredag i fint sällskap

Igår hade jag, Rebecca och Marre en riktigt myskväll och sedan sov vi bägge över hemma hos Marre dessutom. 😍👭 Imorse startade vi upp dagen med en kopp kaffe och en god frukost tillsammans innan Rebecca åkte iväg till jobbet och jag och Marre hem till mig för att åka ut med familjen på en båttur. Vi åkte förbi Ulvön och sedan stannade vi till på Trysunda för en glass och fika innan vi begav oss hem igen. Nu har Rebecca anslutit igen och vi har avnjutit en god middag tillsammans och nu ligger vi och slappar i min stuga bara innan det är dags för efterrätt och sedan får vi se vart kvällen tar oss! 😎

Fullt upp

Det har inte funnits varken tid eller ork till att vara så väldigt aktiv här nu under sommaren tyvärr. Jag jobbar och står i på vardagarna, tränar och umgås med vänner och familj på kvällarna och däremellan försöker jag hinna med att koppla av en gnutta också. Det är faktiskt fullt upp även om det är lite av en semester att vara här hemma i norr. Igår cyklade jag in till gymmet för att nöta av ett styrkepass innan jobbet (jag börjar 9 på onsdagar men jobbar till 18 istället) och sedan drog jag iväg till jobbet för att hinna duscha och äta frukost innan det var dags att börja jobba. Cyklingen hem var kanske en aning tyngre än vanligt - jag körde lite ben på morgonen så det var väl inte så konstigt kanske, haha! Brorsan och Daniella var på middagsbesök och det blev som vanligt grillat till middag, någonting man aldrig lessnar på.

Meeen, jag har ju glömt att skriva om del 3 av tjejklassikern - vansbrotjejsim! Det här var nog min svagaste del av klassikern, om än det inte var en särskilt svår utmaning. Jag saknar tekniken för att det skulle kunna gå fort fram i vattnet och det gör väl kanske att jag inte kände att det var så fantastiskt roligt som de andra delarna varit, men fortfarande - det var roligt och det var en upplevelse! Den här grenen behövs det tränas mer på inför nästa års simning på 3 km, träning ger färdighet! Helgen var så himla härlig oavsett, trots 120 mil i bilen på två dagar! En partner, som för övrigt imponerade rejält i simningen, som är fantastiskt, en övernattning hos Virres pappa som bodde så himla fint till vid sjön, bra väder, en väldigt välorganiserad tävling och ett bra genomfört lopp. Under 30 minuter i vattnet var mitt mål och det lyckades jag i alla fall klå, 28:18 blev tiden trots taskig teknik. 75% av delarna, 13,1 av 14,1 mil i Tjejklassikern är avklarat! 25 september ska den avslutas och det med Lidingö tjejlopp (Rosa Bandet-loppet som det så fint heter nu!!)!

Försäsongsträning / Träningsmotivation

Jag är med i en artikel som hockeydomare.se har gjort där jag berättar lite om hur jag försäsongstränar och håller träningsmotivationen uppe! Gå in på länken och läs! :)

Nyckelord i träningen off-season:
  • Målsättningar
  • Variation i träningen
  • Varför tränar jag, vart vill jag komma?

Veckan som gått

Del 3 av 4

I fredags efter jobbet åkte jag till Mjällom för att spendera kvällen hos Marre och hennes familj, så himla mysigt!! En kväll och eftermiddag till att bara vara, välbehövt. 😍❤️

Igår vid 2-tiden var det dags att packa bilen och bege sig mer söderut - Stenverken, 2mil utanför Falun. Kommer fram till ett otroligt fint hus med en sjö alldeles nedanför, och här har jag och Virre spenderat natten hos hennes pappa nu inför Vansbrosimningen. Det är nämligen dags för del 3 av 4 i vår tjejklassiker!! Woop woop! Vi provsimmade lite igårkväll efter middagen, lite kallt precis när man ska i med sedan är det rätt skönt i våtdräkten! 😎 Idag 13:10 är starten!

Helgen

I fredags blev det en lugn kväll, åkte en sväng till gymmet för bröst/mage-pass och sedan åt jag middag tillsammans med mamma, brorsan och hans flickvän innan jag la mig för att se lite serier innan jag somnade som en stock! Så himla skönt.

I lördags åkte jag till Marre på förmiddagen och vi gick ner på för lunch och shopping med hennes storebror. En kaffe och lite strosande innan vi gick hem till henne för att duscha och göra oss i ordning. Det var dags för den årliga Sommarfesten! Vi var ett supergäng med brudar som var ute hos Carro i Gullvik och vi lagade en fantastiskt middag tillsammans och bjöds på otroligt efterrätt och tilltugg dessutom! En väldigt trevlig kväll med ett kanonbra sällskap. Regnet gjorde uppehåll lagom till när vi skulle bege oss in mot stan så tjejerna som åkte i min bil fick glida in nercabbat, inte oss emot alls faktiskt! ;)

I söndags var vi rätt trötta efter en sen kväll, vi gick ner till stan för en fika och lite shopping (hittade ÄNTLIGEN quinoapuffar som jag så länge letat efter!) och sedan gick vi hem för att äta en snabb lunch. Rebecca anslöt och vi tre begav oss ut i skogen för en vandring på strax över 2 timmar, runt Åsberget. Norrland har varit otroligt saknat!! Naturen är magisk! Bilder kommer! Efter vandringen fixade vi middag tillsammans och tog det lugnt resten av kvällen, tiden rann i vägen lite om man säger så... På vägen hem var inte tanken på att kliva upp kvart i 6 där på måndagsmorgonen särskilt frestande, haha! Men så går det när man har kul tillsammans ♥

Comeback

I onsdags var det dags för comeback i fotbollen och det var ett härligt gäng vi blev! Knappt någon avbytare och fler än jag som inte spelat på väldigt länge så man kan väl säga att truppen var rätt tunn på så vis - speciellt när motståndarna var serieledare... Så en dyngförlust blev det men roligt hade jag iallafall, det var härligt att på sparka lite boll igen! Tråkigt bara att det var sista matchen innan sommaruppehållet...

Efter matchen var vi hemma väldigt sent så igår var jag allt utom pigg och några muskler var en aning ömma efter matchen och tisdagsträningen också 😅 Så igår efter jobbet åkte jag till Marre för lite soffhäng innan Evelina kom och sedan åkte vi till Allstar och åt med Carro, Lisa och Jessica! Väldigt trevligt och sjukt gott måste jag säga 😍👅 Jag tog kycklingfilé med svampsås och pommes, och såsen var verkligen hur god som helst! Vi såg lite av EM-kvartsfinalen och sedan åkte vi hem, tröttheten tog över och kudden var galet efterlängtad, haha!

Jag trodde att jag skulle vara för trött för att cykla till jobbet idag men imorse vaknade jag 20 i 6 chockerande nog så en härlig morgontur och eftermiddagstur på hojen blev det allt! Ikväll har jag varit på Nordic wellness och tränat lite och sedan bara varit hemma och tagit det lugnt ☺️