Tjejvättern - 3:55

Då var det dags för andra delen av tjejklassiker! Klockan ringde vid 6-tiden på lördagsmorgonen, det var dags att byta om, packa och äta en stadig frukost. På med cyklarna på stället och in i bilen, något efter tidsplanen men ändå i helt okej tid! Vi skulle lämna bilen hos en vän till min partner in crime och men vi missade avfarten (min lokalsinne var inte problemet denna gång ju, Virre 😉 jag har aldrig varit där och jag frågade faktiskt om jag skulle svänga eller inte 😘) så vi beslutade oss för att ställa bilen i stan istället 😊. Meeen det var lättare sagt än gjort... Att hitta parkering var inte lätt som en plätt men till slut så! Av med cyklarna, full fart till nummerlappsutdelningen (TUR att min kompanjon hade koll och visste var vi skulle och var allting fanns!!), springa ingenom hela området, på med laoparna på tröjor och cyklar och full fart mot starten!! 30 YNKA SEKUNDER till start - men vi hann! Haha, man blir ju full i skratt bara! 😂😅 Jag måste bara återigen säga att räddningen var att Virre varit där och cyklat dagen innan och hade (som vanligt) koll på läget 😁! 

Så vi startade, glädje, spänning och pigga kroppar! Tyvärr hann vi inte med att kissa innan starten (ni kanske anar att vi aldrig skulle hunnit med det) så vid första depån efter ca. 3 mil så blev stoppet lite längre av detta - tydligen många som druckit mycket på morgonen... Haha! Med en lättare blåsa och ny energi fortsatte vi loppet! Efter en rejäl bit uppförscyklande så kom vi till ett otroligt vackert skogsparti, lättcyklat och njutbar omgivning - hade härmar cyklat alla 10 mil där! 😍 Men till slut ut på landvägar och blåst igen och efter sju mils att dragande med en otroligt peppande partner precis bakom så var kroppen en aning trött, en aning ja... Snabbt depå-stopp för lite energi och då inser vi: vi kan klara det under 4 timmar!! (Under 5h var ett absolut mål minst nå men allt under skulle vara underbart) och då jävla blev det krut på speciellt Virre! Hon drog med full fart och jag hack i häl - precis vad jag behövde!! Vi peppade och hejade oss fram genom dom sista 2,5 milen och ett slutspurt mot en riktig cykeltjej som tagit draghjälp av oss - vi vann över henne såklart 😎😂 I mål på 3:55, helt fantastiskt! Med en bra känsla i kroppen och endorfiner som sprutade hejvilt - nöjd är minst sagt rätt ord!  Men jisses, vilken draghjälp jag fick i slutet när jag själv var trött - ett makalöst dreamteam tror jag faktiskt att vi är! Tack för ännu en fantastisk upplevelse och för att du gör det här vid min sida! 👊🏻 
13 av 14,1 mil avklarat av tjejklassikern - två lopp kvar! Del tre väntas om mindre än en månad - då ska det simmas 1 km motströms i Vansbro!