DOMS, Kung Kalle och chokladsås

Aj. DOMS - Delayed onset muscle soreness = träningsvärk! Det var ett tag sedan jag körde igenom benen känner jag. Men igår innan jag åkte och kikade på Eriks match så blev det åk' av! Efter uppvärmning på crosstrainern så körde enbensböj och squats i smith och sedan vanliga utfall, burgariska splitböj och "upp på bänk-ner i utfall" (oklart namn på övningen men så gör man iaf, haha!). Så först fick benen arbeta på spinning och sedan ett eget fokuspass, det kanske inte jätteoväntat att det skulle kännas av idag. Men som sagt - det var dags! 
 
Igår när vi kom hem såg vi klart Gympaläraren på svt-play. Jag missade det när det gick på tv meeen GUD så inspirerande serie! Så himla grym Kalle är, vilket jobb han la ner för ungdomarna. Man (eller iaf jag) får verkligen känslan av att - JAG ska bli nya Kalle, JAG vill också hjälpa till! Ni som inte har sett den - DO IT! Det är fruktansvärt hur det ser ut idag, hur lite barn och ungdomar generellt rör på sig - vi måste alla hjälpa till! Alla kan bidra med något, alla behövs.
 
 (bild från: http://www.tv.nu/program/gympalararen)

Nu har jag precis ätit frukost: proteingröt med bär, cashewnötter och kvarg, majskakor med kvarg/keso och (hör och häpna) chokladsås! Walden farms sockerfria (&kalorifria) chokladsås passar löjligt bra ihop med keso - det smakar liksom... efterrättsaktigt -> utan att vara onyttigt!! Hur lyxigt är inte det? Det ser och låter som en väldigt anorlunda kombination men döm inte innan ni provat ;) Jag älskar det! Nu ska jag strax gå och träna - INTE benen som ni nog förstår, haha!